Indeed Labs Hydraluron


Hydraluron van Indeed Labs is een product dat ik op vrijwel elke Engelse beautyblog voorbij zag komen. Dit is wederom het resultaat van Caroline Hirons die ontzettend lovend was over dit product, en het zorgde ervoor dat ook ik het product wilde uitproberen.

Hydraluron is een serum met hyaluronzuur dat de huid diep moet hydrateren, geschikt voor elke huid. Het bevat geen alcohol en parfum, en wordt geproduceerd door het no-nonsense merk Indeed Labs. Het is te koop bij de Boots apotheek op verschillende locaties in Nederland, voor € 29,95.

Ingrediënten
De ingrediëntenlijst van Hydraluron is vrij kort - wat over het algemeen als positief wordt gezien. Dit betekend dat er weinig "troep" en overbodige ingrediënten in het product zit en er minder kans is dat de huid slecht reageert op het product.

Het belangrijkste ingrediënt van Hydraluron is hyaluronzuur, wat in staat is water vast te houden. Doordat hyaluronzuur water aantrekt en vasthoudt, hydrateert het de huid van boven af. Dit betekend dat het niet zodanig de huidstructuur veranderd (zoals bijvoorbeeld AHAs doen), maar de huid tijdelijk hydrateert en opvult waardoor het zacht en gehydrateerd aanvoelt.

Hydraluron staat op de derde plek in de ingrediëntenlijst (wat ontzettend goed is), naast water en propanediol. Propanediol is een hydraterend ingrediënt dat ervoor zorgt dat andere ingrediënten de huid beter kunnen indringen. Het is een humectant (huidbevochtiger) en trekt, net zoals hyaluronzuur, water aan.

De overige ingrediënten in Hydraluron zijn algenextract en butylene glycol. Algenextract werkt als een anti-oxidant en verdikker werkt, maar ook in staat is de huid te hydrateren door water aan te trekken. Butylene glycol is net als Propanediol een humectant die de huid hydrateert. De rest van Hydarluron bestaat uit een kleine hoeveelheid verdikkers, conserveringsmiddelen en een ingrediënt dat de pH-waarde van het product in balans brengt.

Wat Indeed Labs goed heeft aangegeven, is dat Hydraluron op een gereinigde huid, voor het aanbrengen van een vochtinbrengende crème moet worden gebruikt. Er staat duidelijk op de verpakking dat Hydraluron een hydraterende serum is, maar geen vochtinbrengende crème kan vervangen. Het is dus belangrijk dit serum in combinatie met een crème te gebruiken, zodat de hyaluronzuur daadwerkelijk zijn werk kan doen en de huid kan hydrateren.

Mijn mening & ervaring
Hydraluron zit in een kleine tube van 30 milliliter, en is een vloeibare, gel-achtige substantie. Als ik het aanbreng op mijn huid duurt het een paar seconden voordat het is ingetrokken. Mijn huid voelt dan niet gehydrateerd, maar ook niet droog of strak, eerder normaal. Voor mijn gevoel is het wel belangrijk om direct na het aanbrengen van Hydraluron een crème aan te brengen; alleen Hydraluron is bij lange na niet genoeg hydratatie voor de huid.

Zoals misschien wel duidelijk is, heb ik een vrij vette huid. Mijn huid veranderd in bepaalde periodes van normaal vet tot zeer vet, en deze winter is het redelijk normaal vet. Omdat mijn huid zo vet is, probeer ik het zo goed mogelijk te hydrateren in de hoop dat mijn huid zelf minder talg gaat produceren omdat het al goed wordt gehydrateerd. Ik heb echter ook last van acne, en wil geen zware moisturizers gebruiken die mijn poriën verstoppen. Hydraluron leek me daarom perfect om mijn huid te hydrateren zonder nieuwe onzuiverheden te creëren.

In de eerste instantie gebruikte ik Hydraluron in plaats van een dagcrème: na het aanbrengen van mijn toner en voor het aanbrengen van mijn SPF. Ik vond het serum heel fijn, maar had niet het idee dat het mijn huid ontzettend hydrateerde hoewel mijn huid wel zacht aanvoelde. Ik merkte ook dat de hele fijne lijntjes rondom mijn mond (mijn smile lines) iets zachter werden, maar dit kan ook tussen mijn oren zitten aangezien deze lijntjes echt heel fijn zijn. Ik merkte ook dat mijn huid iets minder vet leek te worden. Dit kan echter verschillende oorzaken hebben; ten eerste werd het steeds kouder waardoor mijn huid ook iets minder talg aanmaakt en ten tweede gebruikte ik in plaats van mijn gebruikelijke hydraterende SPF een nieuwe, matterende SPF (Shiseido Anessa).

Ik had geen idee dat ik iets fout deed totdat ik deze review las en me besefte dat ik een dagcrème moest gaan gebruiken zodat de hyaluronzuur samen met andere vochtinbrengende ingrediënten kon werken. Ik begon Hydraluron te gebruiken in combinatie met een hydraterende dagcrème van Neutrogena, en merkte dat dit me wel een fijner gevoel gaf. Ik merkte echter verder helemaal geen verschil. Mijn huid voelde niet meer gehydrateerd aan, en mijn huid werd ook niet per se meer of minder vet. Ik denk dus dat de glycerine in mijn SPF misschien al voldoende was voor de Hydraluron om water mee aan te trekken en de huid te hydrateren.

Mijn tube is nu bijna op, na ongeveer 3 maanden gebruik (ik ben behoorlijk gul met het gebruik van skincare producten, dus ik kan me voorstellen dat anderen er misschien 4 - 6 maanden over doen). Ik weet niet of mijn huid minder vet is geworden door dit serum, of door mijn matterende SPF maar ik heb wel het vermoeden dat dit serum enigszins heeft bijgedragen. Ik ben dus wel blij met het gebruik van het serum, omdat ik het idee heb dat Hydraluron mijn huid hydrateert. Het is echter niet het soort hydratatie dat andere crèmes geven, en niet te vergelijken met 'traditionele' crèmes zoals bijvoorbeeld een Nivea crème (die vol zit met emolliënten en oliën). Het is meer een gel-achtige hydratatie die niet zorgt voor oppervlakkige hydratatie, maar dieper de huid in lijkt te gaan.

Ik denk dat Hydraluron voor werkelijk iedereen geschikt is. Sowieso voor de normale en vette huid, waarbij het heel snel intrekt en voor een diepere hydratatie zorgt. Voor de droge, vochtarme huid vermoed ik dat Hydraluron ook zou helpen, vooral in combinatie met een rijkere crème en als het product twee keer per dag wordt gebruikt. Voor alle huidtypes geldt dat dit serum in combinatie met een (hydraterende) crème moet worden gebruikt, omdat het alleen niet genoeg hydratatie biedt.

Ingrediënten
WATER/AQUA/EAU • PROPANEDIOL • SODIUM HYALURONATE • AHNFELTIA CONCINNA EXTRACT • CARBOMER • BUTYLENE GLYCOL • DISODIUM EDTA • SODIUM HYDROXIDE • PHENOXYETHANOL •

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen